بلاگ بلاگ
بلاگ بلاگ
خبرخوان »

خبرگزاری taghribnews



​ادبیات سردمداران آمریکا ناشی از خوی استکباری است

​ادبیات سردمداران آمریکا ناشی از خوی استکباری است


ملاعبدالرحمان محمدپور در گفت و گوی اختصاصی با در داشت: استکبار با ادبیات نسنجیده و مذموم با و به سوم سخن می و است که را است. این اهل سنت کرد: از و کره تا با از و است. اهل سنت داد: به از ای از آن است که اصلا نمی توان به این آمریکایی در هیچ زمینه ای اعتماد کرد. وی با تاکید به اینکه و نقشه شوم را نقش بر آب و خنثی می کند، تصریح کرد: و مهمترین نیاز امروز است. این اهل سنت خاطرنشان کرد: به یقین رزمنده کشورمان با و همیشگی در پشت سر رهبری فرزانه بر تمام توطئه ها غلبه و کماکان پیروز و موفق می شوند. وی داد: قرآن، پیامبر و واحدی دارند که با با یکدیگر می توانند در برابر متجاوزان ایستادگی و مشکلات و چالش های خود را برطرف و را با عظمت و قدرت بسازند.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 2 ساعت پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 4
تعداد بازدید : 5

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : مذهبی
همه‌پرسی جدایی کردستان باعث بی‌ثباتی در عراق می‌شود

همه‌پرسی جدایی کردستان باعث بی‌ثباتی در عراق می‌شود


به تقریب(تنا)، بن علی ییلدیریم، در واکنش به همه گفت: همه وخیم تر شدن ناامنی و بی در شد. گفت: به همه در نظر های سخت تر شدن های خود شد. رسانه های ای کردند که این کشور گذرگاه مرزی الخابور در شمال را بسته است. همه صبح شد. این همه درحالی شده که بسیاری از مقامات عراقی و حتی کشورهای نسبت به عواقب آن هشدار داده بودند. در پی برگزاری همه وزارت خارجه کرد که همه این اقلیم، صلح و ثبات را در معرض خطر قرار داد.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 3 ساعت پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 4
تعداد بازدید : 9

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : سیاسی
تعرض 116 شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی/رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب طرح ساخت 2000 واحد مسکونی جدید

تعرض 116 شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی/رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب طرح ساخت 2000 واحد مسکونی جدید


به تقریب(تنا)، 116 در 4 و تحت حراست از باب شده و در بخش های آن زدند. پس از ورود به باب را مسدود کردند؛ آنها به تدابیر امنیتی خود در های شدت و را کردند. خبر کشی و و ساز به پس از طرح 2000 در را به می رساند. یک که نامش فاش شود، تأکید کرد که چندین مرتبه این طرح را به درخواست آمریکایی ها به تعویق انداخته است تا با تحرکات در جریان مجمع عمومی ملل همزمان نشود. هاآرتص اشاره کرد که مذکور بود فعالیت های خود را 19 سپتامبر یعنی یک روز قبل محمود و دونالد در نیویورک کند. این منبع تصریح کرد که کاخ سفید از دفتر نخست وزیر خواسته تا انتشار این را به بعد از و موکول کند. کشی و و ساز است، روز سه شنبه برنامه های خود را کند. این در حالی است که اجرایی آزادی بخش فلسطین در روز یکشنبه خود از ارجاع پرونده سازی تبعیض نژادی و اقدامات نژاد پرستانه این به دیوان کیفری بین المللی خبر داد.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 11 ساعت پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 3
تعداد بازدید : 2

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : سیاسی
​گفتگو، حقوق و هویت فرهنگی؛ شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم

​گفتگو، حقوق و هویت فرهنگی؛ شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم


به تقریب(تنا)، سید و صبح 3 مهر 96 در ای با پس از دار شدن منصب وزارت، گزارشی از عملکرد یک ماهه این و به های خود در کرد. وی با بر رکن گفت: چشم و است لذا خود را در داوری قرار دهند تا سود بیشتری آنان شود. افزود: در این یک ماه اصل کار ما معطوف به ها به مجلس و دریافت در و ها است. وی به های خود کرد و گفت: سه 9 و 40 در شده و و به خود و عمل بپوشیم. 40 را در سه 2 و 9 و 14 و 19 و ای بین 3 و 12 کرد و گفت: این ها به های شده و ها شده است تا با پذیرد. وی دوم خود در این یک ماه را 100 و کرد و گفت: این 100 در چند شده که از: 1- کسب و کار ای 2- که ها و ها در های و هم و های است 3- که در این رابطه دبیرخانه نیز تشکیل خواهد شد. 4- تمرکز زدایی دولتی - جغرافیایی 5- حضور جدی تر نمایندگان صنوف و تشکل ها در معاونت ها و های این 6- از مراکز استان ها و شهرستان ها در تصمیم های ارشاد. وی درباره خاطرنشان کرد: متأسفانه ما گرفتار فقر هستیم و و هم در خود و هم با دیگر کنش گران دین و اقتصاد و سازنده ای ندارند. لذا سعی ما بر این است که را فعال تر کنیم. وی سوم خود در یک ماه را مشورت فردی و جمعی کرد و گفت: در این زمینه در همه های هنر و از 5 تا 7 نفر شاخص و پیشکسوت این رشته ها مصاحبه های اختصاصی شد و از خواسته شد تا نقطه و پیشنهادات خود را به اعلام کنند و سعی کردیم از این کنیم. خود را گرایی درونی دانست و گفت: و 10 فعالیتی که دین، رسانه، مجازی، پژوهش های و و ای، آموزش های و های خارج از کشور، صندوق اعتباری مؤسسات تک منظوره چون ارزشیابی هنرمندان، وقف و های نهاد است و سعی بر این است که در این 10 ای، میان ای و فراحوزه ای برقرار شود. وی در پاسخ به برخی سوالات خبرنگاران کرد: من تلاش می کنم صداقت را فدای نکنم و از هیچ انتقادی در ها ولو گزنده و تند، ناراحت نمی شوم زیرا معتقدم سعه صدر خود را حتی در برابر انتقادات غیرمنصفانه بالا ببرند. و شدن و توقف زایش را دو خطر برای یک برشمرد و کرد: های تنها سیاسی یا ایدئولوژیک نیست بلکه یک ملی است و مراقب باشیم که جلوی یک رنگی ها در گرفته شود تا هوای کشور نشود. تهیه و تنظیم خبر: فرشته صدیقی
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 12 ساعت پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 4
تعداد بازدید : 1

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
رسالت ما: تقریب در اندیشه‌ها و وحدت در عمل

رسالت ما: تقریب در اندیشه‌ها و وحدت در عمل


ما: در ها و در عمل آیت علی نوشته شده و نیز آن را به چاپ رسانده است. در حاضر به بررسی و شرح موضوع در به عنوان یکی از مهم در و است. در این راستا با استناد به کریم و مباحثی چون: از و عمل به هم ملت ها در شکل و های از های فرد/ و های عام امت و... است. در این از ها و در این نیز شده است. از آن ها می به ذیل کرد: آیا و راه به جایی می برد؟ ، آیا و امکان پذیر است؟ و ... . در پیشگفتار کتابِ ما می shy;نویسد: می به برشماری این اشترکات فرهنگی ادامه داد، زیرا از های معرفتی یکسانی برخوردارند. پس بکوشیم این ها را و نتایج شده را توضیح دهیم و در تحقق تقریب، آن ها را با دل و جان عجین کنیم. در از مهمترین وظایفی است که در و مسلمانان، بر آن انگشت گذارد؛ هدف اصلی این نیز چیزی جز این نیست . آیت در فصل اول این به وحدت، و گفتگوی منطقی تا معنای صحیح این مخاطب تبیین شود. ایشان سپس از صحبت به آورده و این محورها را کریم، سنت و مرجعیت علمی و تفسیری اهل بیت(ع) معرفی است. در فصل دوم به راهبردهای مدیریت اختلافات شده است. آیت در این فصل به اصولی که تقریبی ها بدان پایبند باشند و نمونه هایی از تجربیات مثبت و منفی تعامل را می کند. فصل سوم به پیشنهادهایی عمق بخشیدن به اختصاص دارد. در این فصل پیشنهاداتی در جهت می شود.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 12 ساعت پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 4
تعداد بازدید : 2

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : مذهبی
دیدار حجت الاسلام موسوی با همیاران و پیشکسوتان جهاد گر کردستان

دیدار حجت الاسلام موسوی با همیاران و پیشکسوتان جهاد گر کردستان



تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 13 ساعت پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 5
تعداد بازدید : 1

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : فرهنگی
ترامپ توان رویارویی با جبهه مقاومت را از دست داده است/حرف‌های ترامپ در مقابل ایران با منطق و اصول دیپلماسی همخوانی ندارد

ترامپ توان رویارویی با جبهه مقاومت را از دست داده است/حرف‌های ترامپ در مقابل ایران با منطق و اصول دیپلماسی همخوانی ندارد


به تقریب(تنا)، "آیت محسن در با در در سازمان ملل اظهار کرد: مثل که می شود به پست در این است که در این خللی وجود دارد، انسانی در یک حتی اگر مثل این را ندارد. وی گفت: و او و با در حد یک با دین او ولی در عرف کسی به می رسد با را و با این پست را ندارد. مجمع جهانی مذاهب اسلامی تأکید کرد: در دنیا گزاف را می کند، حیثیت ملت را زیر سؤال می برد، وارد عمل شوند و را انتخاب کنند که در آن ها نباید به داشتن رضایت دهند. آیت اراکی خاطر کرد: این ننگ را از تاریخ بزدایند، زیرا حرف های در با منطق و اصول دیپلماسی همخوانی و این سودی به نفع و ملت ندارد؛ بلکه بیهوده را در سطح جهان تقویت می کند و سبب تضعیف جایگاه می شود. وی در پایان گفت: غیرمنطقی می دهد که او رویارویی با جبهه مقاومت را از دست داده و لازم را برای اداره یک ندارد، معتقدیم این ضعف و ناکارآمدی او است.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 15 ساعت پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 3
تعداد بازدید : 1

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
رایزنی رؤسای جمهوری ایران و ترکیه درباره مهمترین مسائل دوجانبه و منطقه ای

رایزنی رؤسای جمهوری ایران و ترکیه درباره مهمترین مسائل دوجانبه و منطقه ای


به تقریب(تنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست حجت "حسن و "رجب طیب اظهارداشتند: دو در با همه کردستان کاملا با یکدیگر هماهنگ است. با ابراز خرسندی از تعامل خوب و در این اظهارداشت: حفظ و ملی و مهم و است و به و شود. کرد: و در این مهم و بود و بی شکل بی جدیدی را در نخواهند داد. نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به گسترده در مقابله با بی در به دنبال تشکیل ملی و فوق العاده اتخاذ تصمیمات در با این همه افزود: در این ها درباره سیاسی، اقتصادی و نظامی و هر حرکتی که آن باشد، بحث و گفت و گو شد و نیز اختیار عملیات مرزی را در با تحولات و سوریه به دولت داد. در ابتدای این گفت وگو تأکید کرد که است، خود را در همه ها با گسترش دهد. اردوغان همچنین کرد که تمامی وزارتخانه های مرتبط ، طرحها و برنامه های خود را توسعه دو جهت ارائه و بررسی در چهارمین عالی راهبردی و کرده اند.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 15 ساعت پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 5
تعداد بازدید : 18

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
قیام عاشورا از منظر مقام معظّم رهبرى

قیام عاشورا از منظر مقام معظّم رهبرى


هدف از حاضر، درسrlm;ها و عبرتrlm;هاى از مىrlm;باشد. از علیهrlm;السلام، درسrlm;ها و عبرتrlm;هاى به همه داد. در را هم در و هم در هر بیمه نمود. یاد کربلا، این درسrlm;ها و عبرتrlm;ها را پیش چشم مىrlm;گذارد؛ هر جا از آن علیهrlm;السلام در است و با شیوه و عمل خود مىrlm;گوید که و چه داد که با همتrlm;هاى شدن آرمانrlm;ها و نگاهrlm;داشتن به مىrlm;آید، حفظ مىrlm;شود و پیش مىrlm;رود. روش و مىrlm;باشد. کلیدواژهrlm;ها: علیهrlm;السلام، اهداف، عبرتrlm;ها، درسrlm;ها. مقدّمه در محرم سال 61ق. در افتاد، حماسهrlm;اى و تکانrlm;دهنده بود که وجدانrlm;هاى را کرد و خون و را در رگrlm;هاى امت دوانید. به شد که را ظلم مىrlm;شوراند و پیروان فرهنگِ را به مقابله با سلطهrlm;هاى غیردینى و ضددینى برمىrlm;انگیخت. فرازمان، فرامکان و تمامى ارزشrlm;هاى است که با حفظ جاودانگى، توانمندى و پویایى پاسخrlm;گویى به انسانrlm;ها در همه زمانrlm;ها و مکانrlm;ها و در عرصهrlm;هاى را و مىrlm;تواند را تا کند و این کل یوم و کل ارض است. علیهrlm;السلام و را از مهم در بشر و متحولrlm;کننده آن و مىrlm;فرماید: با مخالفتrlm;هاى فراوان، این واقعه در طول مانده است و در واقع، گنجینهrlm;اى پرقیمت است که همه افراد بشر، مىrlm;توانند از آن استفاده کنند. 1 عاشوراپژوهى مىrlm;تواند از به دستاوردهاى آن به دست دهد. جستrlm;وجوهایى که در شد داد که علىrlm;رغم روزافزون و و پژوهشrlm;هاى در این زمینه،2 پژوهشى جامع از در این است. این در است که پژوهشrlm;هاى در تخصصى و توجهى همچون شعر و ادب، هنر، پزشکى، آداب و سنن و مرجعrlm;شناسى است که از رشد و توسعه در حوزهrlm;هاى خاص به گونهrlm;اى که این موضوع توانسته است در کانون و حوزهrlm;هاى بگیرد. در که و ارزشrlm;هاى ناب صلىrlm;اللهrlm;علیهrlm;وrlm;آله، کینهrlm;توزى کجrlm;اندیشان و سیاستrlm;باز و در توطئهrlm;ها به مىrlm;شوند، پیامrlm;هاى و و از علیهrlm;السلام، است که مىrlm;تواند را در بهrlm;کارگیرى آموزهrlm;هاى علیهrlm;السلام، رساند. با به جامعیت علمى و اصالت نظرات و تأکیدات معظّمٌrlm;له بر رسالتrlm;ها و راهبردها در این در این مقاله شده است که علیهrlm;السلام و درسrlm;ها و عبرتrlm;هایى از مطالعه و گیرد. به نظرى و با روش سندکاوى، است. این بر آن است که در راستاى هدف ذکرشده، به سؤالات زیر دهد: 1. از هدف علیهrlm;السلام از چه بود؟ 2. از مهمrlm;ترین درسrlm;ها و عبرتrlm;هایى که از کدامند؟ 3. از در آن سال که آن وضع تأسفrlm;بار را 4. از دولت مىrlm;تواند از آموزهrlm;هاى در جهت اعتلاى گیرد؟ از ضمن علیهrlm;السلام، به و مىrlm;فرماید:دوست دارند بگویند که را و خود یک دهد. این نیمهrlm;درست نمىrlm;گویم غلط است. اگر از این این است که آن به این نحو که اگر نمىrlm;شود به بگوید نشد برگردیم؛ این غلط است. بله؛ کسى که به قصد حکومت، مىrlm;کند، تا پیش مىrlm;رود که این شدنى است. تا دید شدنِ این یا عقلایى ندارد، وظیفهrlm;اش این است که برگردد. اگر تا جایز است که رفت. که نشود برگشت. اگر آن کسى که مىrlm;گوید هدف از این حَقّه علوى این این را نمىrlm;دهد. در مىrlm;شود: نه مىrlm;دانست که نمىrlm;تواند آمد تا و شود! این حرف هم بر سرِزبانrlm;ها بود. با شاعرانهrlm;اى هم این را مىrlm;کردند. حتى من از ما هم این را فرمودهrlm;اند. این حرف که کرد حرف است. گفت: چون با نمىrlm;شود پس با بکنیم! این حرف را هم، ما در و که برو را به کام شدن بینداز. ما نداریم. را که ما در شرع مىrlm;شناسیم و در و از آن مىrlm;بینیم، این است که به هدف که یا و در آن تن به هم بدهد. آن است. اما راه من شوم یا یک که خون من پاى را و او را به ، آن که بدان به آن است. در این هم بخشى از اما هدفِ این نیست.3 از هدف علیهrlm;السلام از نه است و نه شهادت، هدف والاترى در این دارد:کسانى که گفتهrlm;اند یا هدف و نتیجه، خَلط کردهrlm;اند. نخیر؛ نبود. علیهrlm;السلام، هدف داشت؛ رسیدن به آن هدف را مىrlm;طلبید که این یکى از دو را داشت: یا . هر دو هم آمادگى داشت. هم را کرد و مىrlm;کرد؛ هم را کرد. هم این توطین نفس مىrlm;کرد، هم آن. هرکدام هم مىrlm;شد، بود و ایرادى اما هیچrlm;کدام هدف دو بود. چیز است. هدف اگر هدف علیهrlm;السلام را اینrlm;طور بگوییم که هدف آن بود از دادن یک از واجبات دین که آن را هیچrlm;کس قبل از حتى خود نداده بود. نه این را نه نه حسن مجتبى. بود که در کلّى فکرى و ارزشى و جاى دارد. کرد تا آن را که از و یا در انحرافات در دهد. با این مهم و تا به این عمل بود ـ عرض مىrlm;کنم که چرا عمل بود ـ این را عمل مىrlm;کرد تا درسى همه باشد. چرا این کار را چون این در پیش آمد.4 این را با خمینى قدسrlm;سره نموده و مىrlm;فرماید:به هم مىrlm;گفتند: آقا! شما که با شاه درافتادهrlm;اید، خطر دارد. نمىrlm;دانست خطر دارد؟! نمىrlm;دانست که دستگاه امنیتى رژیم پهلوى، را مىrlm;گیرد، مىrlm;کشد، شکنجه مىrlm;کند، دوستان را مىrlm;کشد و مىrlm;کند؟ را نمىrlm;دانست؟ که در کوچکش هم در ما گرفت؛ به و به حکومت. این نمىrlm;کند. هدف با هدف ما یکى بود. این مطلب، اساس است. بخش عظیمى از است. این است و خود یکى از پایهrlm;هاى است. پس شد از بازگرداندن به خطّ صحیح. چه زمانى؟ آن که عوض شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانتِ کسانى، را منحرف و و هم است. مختلفى است. است و نیست. ما هم بود. کار را کرد. هدف یکى بود. به این هدف راه مىrlm;افتد و مىrlm;خواهد و و و را به خود برگرداند، یک موقع است که به مىrlm;رسد؛ این یک شکل آن است. در ما بحمداللّه اینrlm;طور شد. یک وقت است که این به نمىrlm;رسد؛ به مىrlm;رسد. آیا در این صورت، نیست؟ به هم است. آیا در این صورتى که به فایدهrlm;اى ندارد؟ هیچ نمىrlm;کند. این و این در هر دو ـ چه به چه به ـ هرکدام، یک نوع دارد. آن بود که داد.5 و هدف آن، را بارز امر به و نهى از و مىrlm;فرماید:انجام این از و از امر به و نهى از یک بزرگِ امر به و نهى از است. این به مىrlm;رسد؛ این بود. هم به مىrlm;رسد؛ این هم بود. ما به چه این را عرض مىrlm;کنیم؟ این را از خود به دست مىrlm;آوریم. من در ابىrlm;عبداللّه علیهrlm;السلام، چند را انتخاب کردهrlm;ام. اوّل در مدینه؛ آن شبى که ولید را احضار کرد و گفت: از است و شما با کنید! به او فرمود: تا صبح، ننظر و تنظرون اینا احق بالبیعه و ؛ فکر ما شویم، یا شود! فرداى آن را در کوچهrlm;هاى گفت: یا اباعبداللّه، تو را به مىrlm;دهى! چرا با نمىrlm;کنى؟ بیا کن، را به را به نینداز. در او، این را فرمود: و انا و على اذ مثل و لقد جدى صلىrlm;الله rlm;علیه rlm;وrlm;آله على آل ابى ؛ را اگر کار امت به که امت با من از جدم صلىrlm;اللهrlm;علیهrlm;وrlm;آله که مىrlm;فرمود: بر آل ابىrlm;سفیان است.6 شخص مثل باشد. مىrlm;خواهد که تا به حال اما پاى اصل دین و در است و با کسى مثل شد. به خطر مىrlm;کند. از خطر است. علیهrlm;السلامهم از هم از صحبتrlm;هایى با داشت. به نظر مىrlm;رسد که این است به که مىrlm;خواست از مکه شود. به را به و داد. بعد از به خدا و چه و چه، به مىrlm;رسد: و انى لم ولا و لا و لا ؛ و تبلیغاتچىrlm;ها که هم مثل که این و آن مىrlm;کنند را به چنگ ـ عیش و ظلم و ـ و جنگ مىrlm;شود! کار ما از این و فى امه جدى این است. این است که قبل از است. این از است ـ ـ در این این را ذکر کرد ـ به این ـ مىrlm;خواهیم و این ما هم نه این است که به نه این است که شویم. نه؛ مىrlm;خواهیم کنیم. کار نیست. یک وقت است که به مىrlm;رسد و را به دست مىrlm;گیرد؛ یک وقت نمىrlm;تواند این کار را ـ نمىrlm;شود ـ مىrlm;شود. در عین هر دو، است. سپس مىrlm;فرماید: ان آمر و عن و جدى ؛ این امر به و نهى از است.7 نقل شده است بعد از علیهrlm;السلامپس از به یک نفر آمد و عرض کرد: رسولrlm;اللّه! چه شد! هم مىrlm;گفت؛ این در بود که حسینrlm;بن على علیهrlm;السلام، اهلrlm;بیت، و دل رسولrlm;اللّه، در رأس و با عزت و و و بنىrlm;هاشم، همه با این این و فقط یک مرد ـ علیهrlm;السلام ـ در این زنrlm;ها رنج و داغ دیدهrlm;اند؛ علىrlm;اکبر حتى در این نبود. علیهrlm;السلام در آن شخص فرمود: فکر کن اگر نمىrlm;رفتیم، چه مىrlm;شد! اگر نمىrlm;رفتند، جسمrlm;ها مىrlm;ماند، اما مىrlm;شد؛ روح ذوب مىrlm;شد؛ وجدانrlm;ها مىrlm;شد؛ خرد و در طول مىrlm;شد و حتى نام هم نمىrlm;ماند.8 درسrlm;هاى از درسrlm;هاى است:بحث درسrlm;هاى یک بحث و و است و نیست. اگر این را در نظر گفت مىrlm;تواند در ابى علیهrlm;السلام، بیش از صد درس مهم مىrlm;شود گفت درس هست. است هر آن یک درس اما مىrlm;گویم بیش از صد اگر ما این را از آن مىrlm;شود صد و به دست که هر یک یک و یک خود و و قرب به درس است.9 را از اصلىrlm;ترین درسrlm;هاى و مىrlm;فرماید: مىrlm;دهد که با همه توانایىrlm;هاى آسیبrlm;پذیر همچنانrlm;که بنىrlm;امیه، به در در شام در دید و هم این به جبههrlm;ى شد. درس مىrlm;دهد که در از از همه چیز است. بىrlm;بصیرتrlm;ها مىrlm;خورند. بىrlm;بصیرتrlm;ها در مىrlm;گیرند؛ خود بدانند. همچنانrlm;که در ابنrlm;زیاد، که از فسّاق و فجّار نبودند، ولى از بىrlm;بصیرتrlm;ها بودند. درسrlm;هاى زندگىrlm;سازى است.10 از علیهrlm;السلام، درسrlm;هاى را به به جهانیان نمایاند:درس در و علیهrlm;السلاموجود دارد: چرا این درس است. به علیهrlm;السلاممىrlm;گفتند: شما در و محترمید و در یمن، آن همه هست. به گوشهrlm;اى بروید که با باشید، هم با شما باشد. اینrlm;همه مرید، اینrlm;همه شیعیان؛ عبادت و کنید! چرا کردید؟ آن سؤال است. آن درس است. نمىrlm;گوییم کسى این را نگفته چرا، انصافا در این هم کار و کردند. حال این مطلبى را هم که ما عرض مىrlm;کنیم، به نظر یک و دید تازهrlm;اى در این است. این در طول به یکایک است. این است از هر وقت که نظامِ یک فسادِ بنیانى شده و بیم آن است که بکلى یابد، هر کند. در مناسب؛ آن که بداند این اثر بخشید. جزو ماندن، نشدن، یا اذیت و آزار ندیدن جزء نیست. هم در جاهایى است که هست و دهند. اگر تکلیفشان را دادهrlm;اند و را تعمیم و تضمین کردهrlm;اند. لذا یاد و یاد چون یاد درس را جلوى چشم مىrlm;گذارد.11 عبرتrlm;هاى پس از درسrlm;هاى به عبرتrlm;هاى این و مىrlm;فرماید:غیر از یک است. به این تا بگیرد. چه، بگیرد؟ خود را با آن کند و بفهمد در چه حال و در چه چه او را مىrlm;کند؛ چه او این را مىrlm;گویند . شما اگر از جادهrlm;اى عبور کردید و اتومبیلى را که واژگون شده یا تصادف و دیده؛ مچاله شده و سرنشینانش شدهrlm;اند، مىrlm;ایستید و مىrlm;کنید، بگیرید. شود که سرعتى، و رانندگىrlm;اى، به این مىrlm;شود. این هم نوع از درس اما درس از راه عبرتrlm;گیرى است. اولین عبرتى که در ما را به خود مىrlm;کند، این است که چه شد که سال بعد از درگذشت صلىrlm;اللهrlm;علیهrlm;وrlm;آله، به آن حدى که کسى مثل علیهrlm;السلام، ناچار شد نجات این را این حسینrlm;بن على علیهrlm;السلام، یک وقت بعد از سال از صدر یک وقت در قلب کشورها و ملتrlm;هاى مخالف و معاند با این یک حرفى است. اما حسینrlm;بن على علیهrlm;السلام، در در و مکه ـ وحى نبوى ـ دید که کرد چارهrlm;اى جز آن هم خونین با عظمتى. مگر چه بود که حسینrlm;بن على علیهrlm;السلام، کرد که فقط با او و الاّ از دست است. اینجاست. روزگارى و از مکه و پرچمrlm;ها را مىrlm;بست، به دست مسلمانrlm;ها مىrlm;داد و تا اقصا نقاط جزیرهrlm;العرب و تا مرزهاى شام مىrlm;رفتند؛ امپراتورى روم را مىrlm;کردند؛ از مقابلشان مىrlm;گریختند و لشکریان پیروزمندانه برمىrlm;گشتند. ولى چه شد که کشور و شهرها، به رسد و آنrlm;قدر از دور که کسى مثل بر مىrlm;کرد؟! پیش آمد که کسى مثل حسینrlm;بن على علیهrlm;السلام، دید که چارهrlm;اى جز این ندارد. چه شد که به مرحلهrlm;اى رسیدند؟ آن است.12 با به سه از مىrlm;فرماید:شما این شخصیتى که در این سه مىrlm;شناسد، آیا مىrlm;توان حدس زد که به برسد؟ در حیات اکرم، است از نورِ سوگلى پیامبر. دخترى به نام که همه در آن روز مىrlm;دانند که فرمود: انّ لیغضب لغضب ؛ اگر کسى را خدا را است. و یرضى لرضاها ؛ اگر کسى او را خدا را است. صلىrlm;اللهrlm;علیهrlm;وrlm;آله این را در به کسى است که از افتخارات، در درجه اعلاست؛ علىrlm;بن ابىrlm;طالب علیهrlm;السلام. کودکى از متولد شده است و او حسینrlm;بن على است. همه این حرفrlm;ها حسن علیهrlm;السلام هم اما من بحثم به علیهrlm;السلام عزیزترین پیامبر؛ همه مىrlm;دانند که این کودک، محبوب دلِ این محبوبِ دلrlm;هاست. ببینید؛ این است. حسن و شش، هفت فرمود: سیدى شباب اهل الجنّه ؛ بهشتند. که کودکrlm;اند، نیستند؛ اما مىrlm;فرماید اهل بهشتند. در شش، هفت سالگى هم در حدّ یک مىrlm;فهمد، درک مىrlm;کند، عمل مىrlm;کند، مىrlm;کند، ادب مىrlm;ورزد و شرافت در همه وجودش موج مىrlm;زند. اگر آن روز کسى مىrlm;گفت که این به دست هیچrlm;گونه جرم و تخلفى به قتل همچنانrlm;که و گریه کرد و همه که چه؛ مگر مىrlm;شود؟! و پنج بعد از وفات تا است. بالنده، و شجاع است. در جنگrlm;ها شرکت مىrlm;جوید، همه او را به مىrlm;شناسند؛ در هر فضیلتى، در و هر که موج مثل خورشیدى مىrlm;درخشد. دوران، و پیش همه. اگر آن روز کسى مىrlm;گفت که به دست شد، هیچ کس نمىrlm;کرد. سوم، بعد از غربت اهلrlm;بیت. حسن و علیهماالسلام باز در مدینهrlm;اند. سال بعد از این مدت، به همه مسلمان، مفتى همه احترام همه محل ورود و تحصیل علم همه، محل تمسّک و توسّل همه که مىrlm;خواهند به اهلrlm;بیت اظهار ارادتى بکنند، در است. شخصیت محبوب، بزرگ، شریف، نجیب، اصیل و عالم. او به مىrlm;نویسد؛ نامهrlm;اى که اگر هر کسى به هر حاکمى بنویسد، جزایش شدن است. این را مىrlm;گیرد، مىrlm;خواند، تحمّل مىrlm;کند و نمىrlm;گوید. اگر در هم کسى مىrlm;گفت که در آینده نزدیکى، این مرد شریفِ نجیب که مجسّمrlm;کننده و در نظر هر بیننده است به دست و شود ـ آن هم با آن وضع ـ هیچrlm;کس تصوّر هم نمىrlm;کرد؛ اما باورنکردنى، عجیب و حیرتrlm;انگیز، افتاد. چه کردند؟ همانrlm;هایى که به خدمتش مىrlm;آمدند و سلام و عرض هم مىrlm;کردند. این چه؟ این است که در طول این از و تهى شده است. ظاهرش اما باطنش پوک شده است. خطر اینجاست. نمازها جماعت هم اسمشان است و عدّهrlm;اى هم طرفدار اهلrlm;بیتrlm;اند.13 که این است که در این سال که کار به با به نمونهrlm;هایى از دنیاپرستى و مالrlm;دوستى و خواص، به از صلىrlm;اللهrlm;علیهrlm;وrlm;آله تا مىrlm;پردازد:من دقت که مىrlm;کنم، مىrlm;بینم همه چیز خورد؛ هم عبودیت، هم هم عدالت، هم محبت. این چند مثال را عرض مىrlm;کنم که عین است. عاص یکى از بنىrlm;امیه و قوم و خویش بود. بعد از عقبهrlm;بن ابىrlm;معیط، عاص روى کار تا کارهاى او را کند. در او، فردى گفت که طلحهrlm;بن عبداللّه، چقدر و لابد پولى به کسى یا به محبتى بود که او دانسته بود. یک به نام در است. در سرزمینrlm;هاى آباد و حاصلrlm;خیزى داشته است که این ملک طلحه، صحابى در است. عاص گفت: کسى که ملکى هم باشد! اگر من مثل را داشتم، گشایش در شما پدید مىrlm;آوردم؛ که مىrlm;گویید او است! حال شما این را با زهد و زهد اوایل بعد از و که بزرگان و امرا و صحابه در آن چند زندگىrlm;اى داشتند و به با چه چشمى مىrlm;کردند. بعد از ده، پانزده وضع به رسیده است. در رفتند افریقیه ـ منطقه تونس و مغرب ـ را فتح و را بین و نظامیان تقسیم نمودند. خمس را به بفرستند. در ابنrlm;اثیر که خمس است که به فرستادهrlm;اند. خمس که به مروانrlm;بن حکم آمد و گفت: همهrlm;اش را به پانصد درهم مىrlm;خرم؛ به او فروختند! پانصدهزار درهم، پول کمى ولى آن اموال، بیشتر از داشت. یکى از مواردى که بعدها به ایراد مىrlm;گرفتند، بود. عذر مىrlm;آورد و مىrlm;گفت این رَحِم من من صله رحم مىrlm;کنم و چون وضع زندگىrlm;اش هم خوب نیست، مىrlm;خواهم به او کمک کنم! بدین ترتیب، در مادیات غرق شدند. در ـ و از بنىrlm;امیه و از خویشاوندان ـ است. که شد، همه چه؟ آخر این است که به او بدهند؟! چون هم به حماقت هم به فساد! این کسى است که آیه شریفه إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا اوست. اسم او را است. متعلّق به است. و ارزشrlm;ها و جابهrlm;جایى آدمrlm;ها را ببینید! این که در در به نام آمده بود و را هم هر روز مىrlm;خواندند، در شده است! در مدّت این چند به رسید. این موارد، به خلفاى راشدین است که مواظب مقید مىrlm;دادند، را سالrlm;هاى متمادى درک فریاد در طنینrlm;انداز بود و کسى مثل علىrlm;بن ابىrlm;طالب در آن بود. بعد که به شام منتقل شد، از این حرفrlm;ها گذشت. این نمونهrlm;هاى از است. اگر کسى در ابنrlm;اثیر، یا در بقیه تواریخِ معتبر در نزد همه برادران ما جستrlm;وجو نه صدها، که هزاران از این هست. طبیعى است که عدالت عبودیت خدا پوک مىrlm;شود؛ آن وقت ذهنrlm;ها هم خراب مىrlm;شود. در آن جامعهrlm;اى که ثروتrlm;اندوزى و گرایش به مال و دل بستن به حُطام به اینrlm;جاها مىrlm;رسد، در آن کسى هم که مىrlm;گوید... کعبrlm;الاحبار یهودى تازهrlm;مسلمانى که را هم ندیده است! او در ابىrlm;بکر هم عمر شد، و هم از رفت! این کعب، قطب یهود که آمد شد؛ بعد بنا کرد به حرف زدن! او در نشسته بود که شد؛ گفت که عصبانى شد و گفت که تو دارى ما از و سخن مىrlm;گویى؟! ما این را از شنیدهrlm;ایم. از دست ارزشrlm;ها شد، پوک شد، و مالrlm;دوستى بر انسانrlm;هایى شد که عمرى را با گذرانده و سالrlm;هایى را بىrlm;اعتنا به زخارف سپرى آن وقت در و هم کسى سررشتهrlm;دار امور الهى و مىrlm;شود. این به است. آن وقت عوام هم که دنبالهrlm;رو خواصند. به سمتى مىrlm;کنند. بزرگrlm;ترین گناه انسانrlm;هاى این است که اگر از سر بزند، انحرافشان موجب از مىrlm;شود. سدها شکست، که زبانrlm;ها مىrlm;گویند، و که از نقل مىrlm;شود، مىrlm;گردد، هم آن طرف مىrlm;کنند. عبرت، اینجاست.14 با تأسى به کریم، دلایل به آمدن این وضع را شدن معنویت، و و مىrlm;فرماید:قرآن را است. قرآن، آن درد را به معرفى مىrlm;کند. آن آیه این است که مىrlm;فرماید: فَخَلَفَ مِن بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاهَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّا. (مریم: 59) دو عامل، عامل این گمراهى و است: یکى، دور شدن از ذکر که مظهر آن است. خدا و معنویت؛ حساب را از جدا و و ذکر و دعا و توسل و طلب از و توکل به خدا و خدایى را از گذاشتن. شهوتrlm;رانىrlm;ها رفتن؛ هوسrlm;ها و در یک جمله: دنیاطلبى. به فکر جمعrlm;آورى ثروت، جمعrlm;آورى مال و التذاذ به شهوات افتادن. را اصل دانستن و آرمانrlm;ها را کردن. درد و است. ما هم است به این درد شویم. اگر در آن حالت آرمانrlm;خواهى از بین یا هر کس به فکر این که کلاهش را از معرکه در ببرد و از دیگران در عقب نیفتد؛ جمع ما هم جمع و خلاصه خود و خود را بر است که به این درد شد. امروز، دروغ، زور، شهوتrlm;رانى و ارزشrlm;هاى بر ارزشrlm;هاى است. این دنیاست! هم نیست. قرنrlm;هاست که در رو به افول و ضعف است. پولrlm;پرستrlm;ها و سرمایهrlm;دارها کردهrlm;اند که را از بین ببرند. قدرت، یک و در چیدهrlm;اند که در رأسش از همه دروغگوتر، فریبکارتر، بىrlm;اعتناتر به انسانى و نسبت به انسانrlm;ها بىrlm;رحمrlm;تر مثل آمریکاست. این مىrlm;آید در رأس و همینrlm;طور، مىrlm;آیند تا مراتب پایینrlm;تر. وضع دنیاست.15 اگر علیهrlm;السلام هم نمىrlm;شد، این تحقق مىrlm;کرد. این را مىrlm;داد، تا که در یک شرایطى، چیست. را به همه مسلمانrlm;هاى قرنrlm;هاى داد. یک نسخهrlm;اى نوشت؛ حسینrlm;بن على، لفاظى و حرافى و بده، بنشین بود. او کرد و داد که راه این است. از قول نقل مىrlm;کند که آن که شما که شد؛ ظالمین بر مىrlm;کنند، دین خدا را مىrlm;دهند، با فسق و فجور با مىrlm;کنند، آن کسى که در این وضع، نایستد و نکند، با این آدم ساکت و بىrlm;تفاوت هم مثل کسى که مستحلّ حرمات اللَّه کرد. این است. این است. در راه این جان مطهر و مبارک و گرانrlm;بهاى که برترین جانrlm;هاى اگر قربانى شود به نظر نیست.16 آن روز و با به علیهrlm;السلام در اوج مظلومیت، لزوم هر و عاشورایى را یادآور شده و مىrlm;افزاید:انقلاب آمد تا این را، این غلط را بشکند و کند. اگر آن است که شهوترانrlm;هاى روسیاه و گمراه در رأس کار باشند و بافضیلت منورى مثل در یا در باشد! در وضعیتى، جاى در نیست. زور دروغ است و بىrlm;فضیلتى کسى که صدق نور عرفان است و به خداست، جایش در زندانrlm;ها یا در مقتل و یا در گودال قتلگاهrlm;هاست. مثل بر سر کار ورق برگشت؛ شهوتrlm;رانى و به وابستگى و به تقوا بالاى کار زهد روى کار صفا و نورانیت جهاد دلسوزى انسانrlm;ها رحم و مروّت و برادرى و ایثار و ازخودگذشتگى آمد. که بر سر کار مىrlm;آید، این خصلتrlm;ها مىrlm;آید؛ این فضیلتrlm;ها مىrlm;آید؛ این ارزشrlm;ها مىrlm;شود. اگر این ارزشrlm;ها را نگه داشتید، امامت باقى مىrlm;ماند. آن وقت امثال حسینrlm;بن على علیهrlm;السلام، به برده نمىrlm;شوند. اما اگر را از دست چه؟ اگر روحیه را از دست چه؟ اگر به جاى به و و الهى، به فکر تجملات افتادیم چه؟ اگر را، مؤمن را، با را که هیچ چیز نمىrlm;خواهد جز میدانى که در راه خدا مجاهدت کند در انداختیم و آن آدم پرروى افزونrlm;خواه پرتوقع بىrlm;صفاى بىrlm;معنویت را مسلط کردیم چه؟ آن وقت همه چیز دگرگون شد. اگر در صدر فاصله بین نبى صلىrlm;اللهrlm;علیهrlm;وrlm;آله و جگرگوشهrlm;اش سال شد، در روزگار ما، این فاصله، کوتاهrlm;تر است و زودتر از این حرفrlm;ها، فضیلتrlm;ها و ما به بروند. و هم روز عاشوراست. نگذاریم. در که است بر ما تحمیل بایستیم. عبرتrlm;گیرى از این است که روح در منزوى و گوشهrlm;گیر شود. عدهrlm;اى را گرفتهrlm;اند. از راه اشاعه غلط ـ و فحشا ـ سعى مىrlm;کند جوانrlm;هاى ما را از ما بگیرد. که از مىrlm;کند، یک تهاجم ، گفت یک شبیخون یک غارت و یک قتلrlm;عام است. این کار را با ما مىrlm;کند. چه کسى مىrlm;تواند از این فضیلتrlm;ها آن مؤمنى که دل به نبسته، دل به منافع نبسته و مىrlm;تواند بایستد و از فضیلتrlm;ها کند. کسى که آلوده و گرفتار است که نمىrlm;تواند از فضیلتrlm;ها کند! این با مىrlm;تواند کند. این از از از و ارزشrlm;هاى مىrlm;تواند کند. لذا، چندى پیش گفتم: همه امر به و نهى از کنند. هم عرض مىrlm;کنم: نهى از کنید. است. شرعى شماست. انقلابى و شما هم هست.17 نتیجهrlm;گیرى علیهrlm;السلام، در سال 61ق قیامى برپا که را نه تنها در آن در همه و آگاه کرد. علیهrlm;السلام در و به کردند، کار بود. از علیهrlm;السلام دو در هدف بود. یک از آن بود که بتواند بر پیروز شود و را در خود بیندازد. اگر اینrlm;گونه مىrlm;شد، به نفع استقرار حاکمیت واقعى در مىrlm;یافت. وجه این بود که نتواند به هر پیروزى و نظامى را به دست و با خون، مظلومیت و زبانى که آن را تا ابد نخواهد حرف خود را به یک مداوم انقطاع به بیندازد. اگرچه به خاطر کوتاهى دیگران، اول نشد، اما علیهrlm;السلام به و هدف خود رسید؛ که هیچ نمىrlm;توانست آن را از و آن، قدرتِ در و تقدیم جان و در راه دین و بود. از از دو درسrlm;ها و عبرتrlm;ها تأمّل است. ما یک هستیم. بدانیم آن چه آفتى کرد که به بىrlm;اعتنایى به اصول و کمrlm;رنگ و همه چیز با مادى، را به برد که به برسد. با همتrlm;هاى شدن آرمانrlm;ها، و به مىrlm;آید، حفظ مىrlm;شود و پیش مىrlm;رود. درسrlm;ها و عبرتrlm;هاى است که در کنونى به آن دارد. در که و ارزشrlm;هاى ناب صلىrlm;اللهrlm;علیهrlm;وrlm;آله، کینهrlm;توزى کجrlm;اندیشان و سیاستrlm;باز و در توطئهrlm;ها به مىrlm;شوند، بهرهrlm;گیرى از پیامrlm;ها و آموزهrlm;هاى مىrlm;تواند را در جهت غنا ببخشد و نواقص موجود را مرتفع سازد. ناگفته پیداست که در این ضرورت و برنامهrlm;ریزان اجتماعى، فرهنگى، سیاسى، اقتصادى و به نخبگان کاملاً مىrlm;شود. پی نوشت: 1ـ جمعى از اقشار قم، 19 دى 1386. 2ـ بنگرید به مقالات: حسن رضایىrlm;مهر، نقش در شکلrlm;گیرى ، ش 86، بهمن 1383؛ رنجبر، دنیاگرایانه از ، ش 65، 1382؛ شمسrlm;اللّه مریجى، پیامد ارزشrlm;ها ، ش 56، مرداد 1381؛ بهجت یزدخواستى و موحدیان، تأثیر بر ایران ، پژوهشنامه متین، ش 47، تابستان 1379. 3ـ در خطبهrlm;هاى 19 1374. 4ـ همان. 5ـ همان. 6ـ محمدابراهیم آیتى، گفتار ص 125. 7ـ در خطبهrlm;هاى 19 1374. 8ـ در با نظام، 27 اسفند 1380. 9ـ در خطبهrlm;هاى 19 1374. 10ـ در با گردانrlm;هاى 22 تیر 1371. 11ـ همان. 12ـ همان. 13ـ در خطبهrlm;هاى 18 1377. 14ـ همان. 15ـ در با گردانrlm;هاى 22 تیر 1371. 16ـ با قم، 19 دى 1387. 17ـ در با گردانrlm;هاى 22 تیر 1371
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 16 ساعت پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 4
تعداد بازدید : 1

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : فرهنگی
سیاست اصولی ایران حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه و مبارزه با هرگونه مظاهر تروریسم

سیاست اصولی ایران حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه و مبارزه با هرگونه مظاهر تروریسم


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، با به این که بر که بین ای را می که مسائل ای بر بین تاثیرات راهبردی دارد افزود: که و از تری را در ارتباط با و می کنم اگر مقاومت ها و های اصولی در نبود رشد روزافزون تروریسم و در به جای های که همه های این ها و هستیم. کرد: راه حل و نمی با از های و با از زور و به های اقدام نمود و این شیوه قطعا صلح و ای و جهانی را به خطر خواهد انداخت. به موضوع کرد و : این یک تفاهم بین است و هرگونه مذاکره و تجدید نظر در از سوی منتفی است و به نظر می رسد و از در این های تری را نمایند. وی به دو جانبه در سطوح عالی هم کرد و افزود: دو سابقه تاریخی داشته و انجام شده روسای و در سال های اخیر نیز بر این افزوده است و می بایست دراین گام های عملی را و به اجرا در آورد. رئیس آکادمی دیپلماسی هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به رو به رشد دو و کرد: از کرده و برای گسترش با و تلاش نموده و دو در های مختلف علاقه مند به هستند. وی به ضرورت و برقراری امنیت و از های کرد.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 1 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 4
تعداد بازدید : 15

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
توافق آنکارا و بغداد بر سر تشکیل

توافق آنکارا و بغداد بر سر تشکیل "گروه بحران" درباره همه‌پرسی کردستان عراق


به تقریب(تنا)، "بن علی ییلدیریم" داشت: دو طرف و گرفتند، گروه ویژه تشکیل دهند تا به و به طور همه همه با هم و آرا باشند. که شد، را از با و همه در این گفت: کارگروه توافق شده بر سر آن از سوی و بغداد به عنوان "گروه بحران" عمل کرد. در پاسخ به سؤالی پیرامون عملیات فرامرزی ضمن های مطرح شده گفت: طبیعی است که این رخ دهد، به زمانبندی اجرای های امنیتی، اقتصادی و سیاسی مربوط می شود، تحولاتی که به وجود آمد و شرایط همه را مشخص کرد. افزود: همه تهدیدی امنیت است و ناگزیر است که به مجازات همسایه و شریک تجاری خود اقدام هنوز را که ممکن است در این تشریح نکرده است.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 1 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 3
تعداد بازدید : 19

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
​خرید گوشی تلفن همراه برای مسلمانان روهینگیا ممنوع شد!

​خرید گوشی تلفن همراه برای مسلمانان روهینگیا ممنوع شد!


به تقریب(تنا)، های و دهنده را از به منع است. وزارت ارتباطات گفته که به دلیل مسائل امنیتی، از این پس هیچ آواره نمی تواند سیم یا خریداری کند. اعلام که حتی شهروندان خود را که نتوانند اوراق هویتی کنند از داشتن سیم منع است.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 1 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 3
تعداد بازدید : 2

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
​حمله ارتش نیجریه به عزاداران حسینی

​حمله ارتش نیجریه به عزاداران حسینی


به گزارش تقریب(تنا)، به در شهر این هم دارد. بر این ماه و حسین(ع) عزایی در شهر کادونا بر پا کردند. این در حالیست که امنیتی این شهر به عزای یورش بردند و در جریان این تعدادی از مجروح شدند. گفتنی است طی دو سال اخیر شیعیان در ماه به صورت مستمر در معرض ارتش این قرار می گیرند.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 1 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 4
تعداد بازدید : 16

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : مذهبی
همه‌پرسی اقلیم کردستان فاقد مشروعیت است

همه‌پرسی اقلیم کردستان فاقد مشروعیت است


به تقریب(تنا)، با ای اعلام کرد: شیخ ، در با ، در طرح همه که سوم گفت: کسی که خود خود را به ای و می کشاند. وی کرد: به تصمیمات و قوانین دادگاه عالی فدرال و عدم سرپیچی از دستورات و پایبندی به حل بحران، ضروری و اجتناب ناپذیر است. وی تصریح کرد: هرگونه ابتکار بین المللی که متضمن حفظ ملی نباشد، بخشی از مشکل خواهد بود و محکوم به شکست است. ، در نیز در این دیدار، بر موضع ثابت و استوار کشورش در رد همه کردستان، و حفظ امنیت و ثبات این کشور کرد و اجرای گفت وگوی جدی بر اساس مصلحت و عدم کوتاهی در خصوص و انسجام را خواستار شد.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 1 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 5
تعداد بازدید : 1

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی



تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 1 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 5
تعداد بازدید : 17

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
پارلمان هلند، جلسات خود را با تلاوت آیات قرآن آغاز می کند

پارلمان هلند، جلسات خود را با تلاوت آیات قرآن آغاز می کند



تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 1 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 5
تعداد بازدید : 6

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : فرهنگی
ضرورت بازبینی و ویرایش متون دینی برای مقابله با افراط گرایی

ضرورت بازبینی و ویرایش متون دینی برای مقابله با افراط گرایی


"مضر در ای که پیش در نجف اشرف برگزار شد، در با هدف اول از این نمایشگاه را هدف و به دلیل ماندن در و گفت:در سال اول این فقط 9 در آن اما در بعد این کرد و با استقبال گسترده ای روبرو شد، ولی باز هم به سبب محاصره ای، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تحمیل شده بر عراق از رونق افتاد. وی کرد: این مناسبی ارتباط بین های عراقی و های و کسب از آن مضر در این ای گفت: از این آن در های است. بین کرد: در سال اول 9 ای در آن و حال 260 از 21 و بیش از 600 و ای در آن و این از و می از این ای کنند. وی کرد که یکی از و بین های و به و شده است و های ای در بین ها انجام و بروز نقش های غیر عضو در با توجه به با مذکور می شود؛ مثل سوریه و عمان و حتی برخی از شرکتهای ای فرانسوی که خود با را کرده اند. بین افزود: است تا ها تجارب و پتانسیل های خود را دیگران به نمایش بگذارند و با تحت نظارت یا از عقد قرارداد مستقیم بین ها با یکدیگر شود. مضر در از این گفت: در وهله اول قضیه قرار گیرد، چرا که با وجود رژیم صهیونیستی نیز ادامه می کند؛ نباید مسائل ای و بی اهمیت باعث شود، به عنوان مهمترین جهان اسلام در ها بماند. وی در ریشه های گرایانه گفت: بعضی از متون در مذاهب شیعه و سنی از افراطی را با خود که ویرایش شود و از نو قرائت شود تا به دست گرایان ندهد؛ ها به تنهایی نمی توانند از عهده این مشکل برآیند بلکه حل آن از مؤسسات و مراکز پژوهشی می شود. ای در پاسخ به این سؤال که آیا خطابه ها و در عصر به تغییر دارند؟ گفت: بله در و تکنیک هنوز تقلیدی هستند و طویل است و حال نسل به اختصار و گفتمان های به روزرسانی شوند.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 1 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 3
تعداد بازدید : 4

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : فرهنگی
ممانعت بودائیان از کمک‌رسانی بین‌المللی به مسلمانان روهینگیا

ممانعت بودائیان از کمک‌رسانی بین‌المللی به مسلمانان روهینگیا


به تقریب(تنا)، به سرخ به این را ملل هایش را به حالت تعلیق درآورده و کارکنان غیر ضروری را پس از آنکه از سوی به پشتیبانی از "شبه نظامیان"روهینگیایی متهم شد، از کرد. سرخ که با بدی آب و و دست و نرم می که های های را در این می گیرند. از در از یک سرخ به این این که و بمب آتش زا به پس از آن که پلیس گلوله پلاستیکی شلیک کرد. چند روز پیش از آن هم یک کامیون سرخ از سوی افرادی متوقف شد و بازرسی گرفت. "پی یر پرون" سخنگوی دفتر هماهنگی ملل گفت: با توجه به افزایش تنش ها در نیروهای امدادی و مقاطعه کاران خصوصی با چالش های در اجرای های مواجه هستند. در ماه 420 هزار روهینگیایی به سمت گریختند تا از آنچه رئیس بشردوستانه ملل به عنوان پاکسازی قومی یاد کرد، در امان بمانند؛گروه های اکنون کمک به مدیریت این فاجعه تلاش می کنند. پی یر پرون گفت: از های که پیش از حملات 25 اوت پا بر جا بوده، هنوز از سر نشده به خاطر مردم آسیب پذیر در تمام جوامع درخواست داریم تدابیری اتخاذ شود تا های از سر شود.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 2 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 4
تعداد بازدید : 11

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
بازداشت ماهانه 120 کودک فلسطینی

بازداشت ماهانه 120 کودک فلسطینی


به تقریب(تنا)،این در کرد: به طور 12 را می کنند. در این می که 300 در حال در های به حبس کشیده شده اند که این اقدام با تمامی قوانین و موازین بین المللی تضاد دارد. طبق این گزارش، مأموران اسرائیلی کودکان را به شیوه های مختلف شکنجه می و از آنان بازجویی به عمل می آورند.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 2 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 5
تعداد بازدید : 10

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
​«تفرقه افکنی» دستور کار اصلی دشمن است

​«تفرقه افکنی» دستور کار اصلی دشمن است


به گزارش از ماموستا سلام امینی در گرامیداشت داشت: راه بر را می دانند. وی با به جهت حفظ های به یک شده افزود: همه با و در و به دهند. داد: و با خون شده اند و تا ای بها ها، ها، و زیر و مقتدر و مدبر و وجود دارد هیچ نااهلی نمی تواند ایجاد ناامنی و حتی به فکر نفوذ باشد. سپاه نیز گفت: نیروهای مسلح تحت الامر و کل قوا هستند، آماده اند و تا پای جان در هجمه های خواهند ایستاد. سردار سرتیپ دوم موسی مرادی اضافه کرد: اقتدار، ابهت و امنیت کشورمان را مدیون خون و رشادت های آنها هستیم و به برکت خون با و جهت حفظ های به یک شده است. وی با بیان ملت با اتحاد و یکدلی، شجاعت و پیروی از رهبری، دسیسه های را خنثی کردند، تاکید کرد: ملت در صحنه با آگاهی کامل و در مقام معظم آرزوهای را به یأس و ناامیدی مبدل کرده اند. در این از به دلیل تلاش آفرینی و انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی و انقلابی در این شهر مرزی تجلیل به عمل آمد.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 2 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 4
تعداد بازدید : 15

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
سوریه موضع خود را در قبال همه‌پرسی کردستان عراق اعلام کرد

سوریه موضع خود را در قبال همه‌پرسی کردستان عراق اعلام کرد


به تقریب(تنا)، سوریه در با خود در های ملل در بر با همه کرد. وی همچنین از ابراهیم جعفری برای سفر به دعوت کرد؛ دو طرف در این درباره روابط دوجانبه و افزایش تلاش ها و هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم گفتگو کردند. قرار است همه 25 سپتامبر برگزار شود؛ قاطع خود با این همه را بارها اعلام کرده است.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 2 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 3
تعداد بازدید : 20

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : سیاسی
چهره اصلی اسلام ؛ صلح و امنیت و انسانیت است/ تشیع انگلیسی بر خلاف وحدت و در مسیر تفرقه و اختلاف حرکت می کند

چهره اصلی اسلام ؛ صلح و امنیت و انسانیت است/ تشیع انگلیسی بر خلاف وحدت و در مسیر تفرقه و اختلاف حرکت می کند


به تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین از است که یک را برعهده دارد .موسسه باب که در فعال است و به است . ضمن با این با وی در بی و... به که در آمد : با به شما باب کمی در و این توضیح بفرمایید؟ امروزه مجازی، مکانی است که بسیاری از اشخاص به طور مستمر در آن فعالیت و روزانه اطلاعات زیادی در این فضا رد و بدل می شود، ما هم سعی می از این و کسانیکه ارتباط با و یا یک مرکز مقدور ، دین را در و را با ناب . ما در این ( ) و داریم. چون طبق با می و به در ها و کج روی های می باشد.چنانچه شده : اذا بالقرآن. دوم در بعد بین با از روز به که به یا و به می شود. به نظر شما و هر چه ای در کشی در ؟ چه راه را این می از که حل یک یک های بین و بود. پس در با طبق بین از راه شد و آن با ها، ها و های بین حل هست. و این نیازمند اجماع و همدلی همه است تا با محکوم کردن بار دیگر خود را به نمایش بگذارند . البته از این ایجاد اسلامی، اثبات مظلومیت و نمود . در واقع به آن خشنی که از توسط استکباری وغربی شده سعی شود انسانی و عاطفی و تثبیت شود. خشن بلکه مزدوران استکبار آن را در خود ترسیم نمودند و ؛ صلح و امنیت و انسانیت هست. ضمن حمایت همه جانبه از مردم ناکارآمدی های بین را که علم حفاظت از بشر و صلح را بدست گرفته اند ولی در این علیه جنایت گر اقدامی نمی به دنیا نشان داد .کشور های غربی که چند نفر در پاریس بلافاصله اعلام هم بستگی می اما با گذشت روز از نسل کشی در همچنان فقط نظاره گر این هستند !! به نظر من های دفاع از خود و و مطالبه خود همانند های رسمی بین المللی، نهادی و تشکیل دهند تا در این مواقع به احقاق حق خود بپردازند . همه علما و اندیشمندان بر این نکته اتفاق نظر که تنها نسخه شفابخش است، اما گاهی تندروی دیده می شود که مانع از تحقق عملی در شد ، هم بار از واژه شیعه نموده اند . به نظر شما چرا و چگونه به تبیین پرداخت ؟ و اظهارات در منویات امام راحل می و آن هم حفظ امت است. ما در نمونه که پیامبر اکرم (ص) هم طبق نص مسجدی را که باعث و بین بود کردند با احداث ستایش شده و از کارهای ارزنده می ، چون محل اجتماع و بین اقشار هست ولی اگر این ماهیت را از دست بدهد و مقصد اداره شود شود. هم بر و در مسیر و حرکت می کند؛ اگر بخواهیم به مکاتب و مذاهب و فرق برسیم این عامل را از بین ببریم یا آن را نماییم تا آنان به حساب مکتب محسوب نشود. پس مشاهده می که و هشدارهای ایشان در این زمینه در و به لازم و ضروری می . انجام مصاحبه : حسن باقری
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 2 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 4
تعداد بازدید : 13

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
رژیم صهیونیستی هیچ حقی در مسجد الاقصی ندارد

رژیم صهیونیستی هیچ حقی در مسجد الاقصی ندارد


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ بیت در خود به سال کرد: هیچ حقی در ندارد. شیخ به کرد: شما با محدودیت ها و موانع به این اید تا به و توز که روز می این را سازید. بیت در افزود: ها می با های خود می عزم شما را سست اما و شده اند. بیت در بخش از خود کرد: و شما و (صهیونیست ها) ان شاء و بود. از سوی دیگر، یوسف ادعیس وزیر اوقاف اقدامات علیه در شهر الخلیل را محکوم کرد و گفت: این یک کاملا است و هیچ گونه ارتباطی به ندارد. وی در بخش از سخنانش نسبت به همه جانبه سلطه بر و شهرک قدیمی هشدار داد. سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) آبان ماه 95 طی جلسه رای گیری نهایی، پیش نویس قطعنامه ای را به تصویب رساند که ضمن نفی هرگونه ارتباط با مجموعه مسجدالاقصی، این شریف را مسلمانان خواند. در این بیانیه همچنین از کشورهای عربی و خواسته شد تا در حمایت از و قدس اشغالی اقدامی سریع و عملی اتخاذ کنند. منابع خبری پیشتر اعلام کردند که بیش از 22 هزار افراطی از سال جاری میلادی به برده اند.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 2 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 4
تعداد بازدید : 3

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
​محکومیت عضو داعش به 13 سال زندان در تاجیکستان

​محکومیت عضو داعش به 13 سال زندان در تاجیکستان


به تقریب(تنا)، کل کرد: با حکم سامانی شهردوشنبه، "محی اف" به به و به با هدف در های این به 13 سال و 6 ماه با شد. کل کرد: اف که از سال 2003 به طور در به می در سال 2016 در شهر با به نام از شده و تحت تاثیر افکار این فعال داعشی به این تکفیری پیوسته است. وی در تاریخ 20 آوریل سال2016 با هواپیمای مسیرمسکو - استانبول به رفته و قبل از عبور از مرز برای خود شناسنامه ای جعلی به نام یکی از اویغوری تبار چینی درست کرده است. این شهروند در مرز و درعملیات نیروهای امنیتی بازداشت و به دوشنبه بازگردانده شده است. مقامات کل تعداد این در ترکیب های در و عراق را نزدیک به یک هزار و 144 نفر می کنند که 300 نفر از این افراد در های این دو کشته شده اند.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 2 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 3
تعداد بازدید : 13

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
محاصره داعش در جنوب شرق رقه و غرب دیرالزور

محاصره داعش در جنوب شرق رقه و غرب دیرالزور


به گزارش تقریب(تنا)، و در ادامه خود به سوی غرب توانستند بر روستاهای حلبیه، و در رود شوند. با بر این مناطق، عناصر در مناطق گسترده ای از شرق رقه و غرب شدند؛ و در غرب، شرق و و کُرد در مربع شده قرار دارند. با افزایش و از حاشیه رود فرات، انسجام و هماهنگی در این منطقه در حال فروپاشی است.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 2 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 3
تعداد بازدید : 9

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
رهبر انقلاب اسلامی درگذشت آیت الله راستی‌کاشانی را تسلیت گفتند

رهبر انقلاب اسلامی درگذشت آیت الله راستی‌کاشانی را تسلیت گفتند


به تقریب(تنا) به نقل رسانی متن آیت ای به این شرح است: و آیه حاج شیخ را به و و به همه ی عرض میکنم. این از جمله ی فضلای روشن بین و با اخلاصی بودند که در دوران اقامت امام راحل در نجف در جمع نزدیکان علمی و سیاسی حضور یافته و وفادارانه به نهضت مقدس کمک و پس از پیروزی انقلاب در مراکز مهم و حساس به انجام خدمات برجسته پرداختند و در مسائل کشور نقش آفرینی کردند. از خداوند متعال بهترین پاداش صابران و مجاهدان و علو درجات برای مسألت میکنم. سید علی ای 1/ مهر ماه/ 1396
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 2 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 5
تعداد بازدید : 16

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : مذهبی
فاجعه‌ای که در میانمار در حال رخ دادن است در نوع خود بی‌نظیر است

فاجعه‌ای که در میانمار در حال رخ دادن است در نوع خود بی‌نظیر است


به آیت اراکی" در گفت گو با فارس با اشاره به یک گفت: در این ای هم و کمک ها هستند. وی افزود: علمای ملل از باید متحد شوند و پیرامون این موضوع اعلام موضع کنند. آیت اراکی تصریح کرد: ای که در در حال رخ دادن است در نوع خود بی نظیر است که در جهانی که این قدر شعار از بشر را می دهند این گونه هزاران مسلمانان را سلاخی می کنند، می سوزانند و صدایی از مجامعی که مدعی از بشر بلند نمی شود و به راحتی از کنار آن عبور می کنند.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 2 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 5
تعداد بازدید : 5

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : مذهبی
حمله به نمادهای عاشورایی در جهت مبارزه با آزادی های دینی صورت می گیرد

حمله به نمادهای عاشورایی در جهت مبارزه با آزادی های دینی صورت می گیرد


به تقریب(تنا)، با فرا ماه را گفت و نوشت: سید و الحسین(ع) را گفته و از همه کسانی که با همه توان برگزاری باشکوه این مراسم تلاش می کنند، می فرستیم. در این شده است: در ها و و های که را می است. کرد: یک در و در به و و را می دهد. این ساخت: در فرا می رسد که آیت شیخ در و اجباری از سوی قرار دارد، فرزندان و زنان ما به صورت در زندان دارند و و ها و همه های با سرکوب و قلع و قمع مواجه هستند اما همه این مسائل بر عزم و اراده ما بر حقوق و مطالب می افزاید. در این شده است: این شیوه دهنده ریزی شده ای است و به نشانه ثابت هر ساله در آل خلیفه مبارزه با های و اقتصادی و اعمال فشار در جهت ضربه زدن به های که مغایر با قانون اساسی و معادله های بین المللی مبدل شده است و حجم اختلاف میان دولت و ملت را می دهد. داد: در که با شعارهای دروغین داخلی و خارجی و افتتاح و ارسال ها از تسامح در سخن می گوید، مناطق شاهد استمرار ظلم و ستم طایفه ای و تعصب نژادی بیش از 43 بار به نمادهای تجاوز شده پرچم های عزاداری در 15 منطقه پایین کشیده شده و 19 تن از شهروندان و مسؤولان های بازداشت شدند.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 3 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 3
تعداد بازدید : 18

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
​اجرایی نشدن پیشنهادات سازمان ملل برای امداد رسانی به یمن

​اجرایی نشدن پیشنهادات سازمان ملل برای امداد رسانی به یمن


به گزارش تقریب(تنا)، ولد شیخ ملل به در که با هدف در یمن در های ملل در شد، همه طرف ها را به کمک به حل یمن کرد و گفت: ما در کمک ها نشدند. ولد شیخ در کرد: حل یمن نیست. در و کمک های ملک نیز گفت: شرایط کنونی یمن حرکتی جدی برای افزایش هماهنگی ها و تبادل اطلاعات را می طلبد. وی از نهادهای ملل خواست دفاتر خود را در مناطق یمن مستقر کرده و آنها را تنها به شهر صنعا محدود نکنند. این در حالی است که "عبد الملک المخلافی"، وزیر خارجه دولت مستعفی در این با بر لزوم کمک به کودکان یمنی مدعی شد، 70 درصد از شبه نظامیان در یمن را "کودکان" تشکیل می دهند.
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 3 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 3
تعداد بازدید : 12

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار
مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلای تهران

مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلای تهران



تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 3 روز پیش
بازنشر شده توسط : - blogblog
لینک ثابت خبر :
امتیاز از 1 تا 5 : 4
تعداد بازدید : 3

منبع خبر : خبرگزاری تقریب
موضوع : کل اخبار

copyright © 2017 by blogblog
دانلود آهنگ i will always love you با کیفیت 320 دانلود آهنگ i will always love you با کیفیت 320 دانلود آهنگ i will always love you با کیفیت 320 دانلود آهنگ i will always love you با کیفیت 320 دانلود اهنگ چال چاله از عثمان اهنگ ترکمنی چال چاله دانلود اهنگ چال چاله از عثمان عنصرالیاژی مهم فولادجدول دانلود آهنگ چال چاله عثمان نوروزوف دانلود اهنگ چال چاله عثمان نوروزف blogblog.ir دکترتغذیه مرادی درکرمان دانلود اهنگ چال چاله از عثمان دانلود آهنگ ریمیکس محلی پروانه پرستش جدولانه362 دانلود آهنگ چال چاله عثمان نوروزوف دانلود اهنگ چال چاله از عثمان نوروزف اهنگ چال چاله. دانلود اهنگ ترکمنی چال چاله اهنگ های بلوچ برزخ وشعیب دانلود آهنگ چال چاله عثمان نوروزوف دانلود اهنگ مایسا جان عثمان نوروزف اغنیه هاها-ابراهیم البغدادی دانلود اهنگ ترکمنی مایسا دانلود آهنگ چال چاله از عثمان نوروزف دانلود آهنگ چال چاله از عثمان نوروزف اهنگ ترکمنی چال چاله دانلود ریمیکس amor solidance دانلود آهنگ عثمان نوروزف چال چاله تحمیل اغنیه ابراهیم بغدادی - هاهاها دانلود آهنگ ترکمنی مایسا جان بهترین ترکیب آرسنال در pes 2015 دانلود اهنگ ترکمنی چال چالی دانلود اهنگ چال چاله از عثمان